Efter tre års frånvaro gjorde Catherine, prinsessan av Wales en efterlängtad comeback vid Royal Ascots andra dag. Tillsammans med prins William rullade prinsessan av Wales in i den kungliga hästprocessionen. Jisses vilket stilsensation det blev! Allas blickar riktades mot hennes modeval och de historiska juvelerna. Hon strålade i en gul klänning skapad av designern Roksanda Ilinčić. Klänningen heter Brigitte och är så stilren med de korta ärmarna, markerade midjan och en rosett på ena axeln. Hon matchade med en stor, gul hatt med flor från Jane Taylor London.Återkommande favorit: Tredje gången gilltOch det var inte första gången hon valde att bära den här klänningen. Det här var faktiskt tredje gången vi fick se denna gula succé. Catherine bar klänningen första gången under ett besök i Jamaica 2022. Foto: TTCatherine debuterade i klänningen under den kungliga turnén i Jamaica i mars 2022, där den starka färgen var en direkt och väl genomtänkt hyllning till Jamaicas flagga. Bara några månader senare, under sommaren 2022, bar hon den igen när det vankades damfinal i tennisturneringen Wimbledon. Att hon nu valde att plocka fram den igen visar verkligen prov på fingertoppskänsla och hur man med ny styling kan få ett favoritplagg att kännas helt nytt. Den här gången bytte hon ut de vita pumpsen från 2022 mot ett par beige klackar från Gianvito Rossi och en matchande clutch från Anya Hindmarch.Kates smyckesval: Kopplingen till drottningen och DianaVid Royal Ascot bar hon dessutom mycket betydelsefulla juveler. Runt handleden bar hon Diana, prinsessan av Wales ikoniska pärlarmband i tre rader, designat av Nigel Milne 1988. Diana bar armbandet ofta, bland annat här under ett besök i Hongkong 1989. Foto: TT De spektakulära örhängena har tillhört drottning Elizabeth II samling. Det sägs att Catherine fick örhängena i gåva av drottningen i samband med bröllopet 2011, då hon för första gången bar dem tre månader efter vigseln. Lämna en kommentar eller klicka på hjärtat om du gillade inlägget💛